Produs adăugat

Comenzile plasate în perioada 29.11 - 4.12 vor fi procesate începând cu 5.12. Vă mulțumim pentru răbdare!

Rețete delicioase de smoothie cu fructe și legume pentru sezonul rece

Vedem, simțim, ne zgribulim: winter is coming! Iarna vine mai săracă în chef de făcut de toate, în vitamina D din lumina soarelui și în antioxidanții din fructele și legumele de vara trecută. Ca să nu ne intoxicăm cu nopți lungi și negre pentru starea noastră fizică și psihică, punem mâna pe blender sau pe o sticlă de SLooP și trecem la treabă!

De ce să bei smoothie în sezonul rece?

Pentru că imunitatea îți e pusă la încercare de frig și virusurile de sezon, așa că ai nevoie de întăriri, cu vitamine și antioxidanți.

Pentru că iarna crește pofta de comfort food și e ușor să uiți de diversitatea alimentară: verdețuri, legume și fructe. Și e mai ușor să le bei sub formă de smoothie decât să te gândești la tot felul de rețete în care să le integrezi.

Pentru că e o soluție rapidă de a-ți lua cele 5 porții necesare de fructe și legume pe zi, care lasă timp să ieși în aer liber și să prinzi prețioasa vitamina D din dramul de lumină naturală.

Fructe și legume de băut: smoothie cu morcovi și mango

Morcovul e unul dintre ingredientele pe care le găsești ușor în sezonul rece, atât proaspăt cât și congelat. Una dintre cele mai delicioase combinații este cu mango, banană și suc de portocale, pentru o porție și mai bogată de vitamina C, vitamina A și beta-caroten.

Dacă adaugi portocale, alege-le pe cele proaspete, nu sub formă de sucuri din comerț care pot fi din concentrat sau pot avea zahăr adăugat. (nu si SLooP 😊 )

Un pont pentru alegerea fructelor de mango: trebuie să fie puțin moi la atingere și să miroasă dulce în zona codiței. Așa știi că fructul e bine copt și că va da smoothie-ului tău toată dulceața și aroma sa naturală.

Ingrediente pentru 2 porții de smoothie:

• 200g morcovi tăiați bucăți (proaspeți sau congelați)
• 200g bucăți de mango
• O banană medie
• 100ml suc de portocală proaspăt stors sau 150g portocală bine curățată

Rețeta de smoothie, în 3 pași simpli:

1. Pune în vasul blenderului sucul de portocale și bucățile de banană;
2. Pornește blenderul și adaugă treptat celelalte ingrediente: bucățile de morcovi și de mango;
3. Oprește blender-ul când smoothie-ul a ajuns la consistența dorită.

De ce smoothie cu morcov?

Este un bun aliat al imunității, fiindcă vitaminele A cât și C din sucul de morcovi acționează ca antioxidanți și protejează celulele imunitare de deteriorarea cauzată de radicalii liberi. În plus, sucul de morcovi este o sursă bogată de vitamina B6, oferind peste 30% din doza zilnică recomandată într-un pahar (240 ml).

Bogat în beta-caroten pe care organismul îl transformă în vitamina A, morcovul menține sănătatea retinei și are un impact pozitiv asupra vederii. De asemenea, este demonstrat că beta-carotenul întârzie și minimizează bolile oculare legate de vârstă (cataractă).
Tot sucul de morcovi, deoarece este bogat în potasiu și vitamina A, menține corpul și pielea hidratate.

Nu în ultimul rând, consumul de cantități mici de suc de morcovi poate ajuta la scăderea nivelului de zahăr din sânge. S-a demonstrat că sucul de morcovi fermentat scade glicemia și are un indice glicemic (IG) scăzut. Acesta poate fi un bun înlocuitor pentru alte alimente cu IG ridicat.

Smoothie verde așa de bun că nici n-ai zice că-i verde

Știm deja cu toții că mai tot ce e verde în farfurie ne face bine, fiindcă aceasta e culoarea fibrelor și a mineralelor. Ele sunt foarte importante în orice sezon, dar mai ales când se coc sarmalele și trebuie echilibrate cu ceva fresh.

Dar dacă nu-ți vine să mănânci în fiecare zi spanac… atunci poți să-l bei! Și nici măcar nu trebuie să-i simți gustul dacă nu-ți place. Fiindcă îl poți masca într-un smoothie delicios cu fructe aromate. Uite câteva dintre ele:

Banane

Vor face smoothie-ul super cremos și îl vor îndulci fără să fie nevoie de zahăr sau miere.

Mere

Poți folosi orice soi îți place, dar noi le recomandăm pe cele acrișoare și suculente, ca granny smith, gala sau pink lady. Poți lăsa și coaja pentru extra vitamine, mai ales dacă ai un blender puternic care nu lasă bucăți de coajă sesizabile.

Baby spanac

Va da o explozie de nutrienți și culoare oricărui smoothie, iar gustul e suficient de blând încât să se ascundă după cele de fructe. Atenție doar să speli foarte bine frunzele înainte.

Suc de lămâie

Echilibrează dulceața din banană și măr și adaugă un boost de vitamina C și antioxidanți.

Apă, lapte vegetal sau suc de portocale

O bază lichidă pentru ca mixul tău să iasă smoothie și nu piure, și ca să te hidrateze la fel de bine precum te înviorează.

Ingrediente pentru 2 porții de smoothie:

• 200g baby spanac
• 200g măr tăiat bucăți
• O banană medie
• Sucul de la un sfert de lămâie
• 200ml apă, suc de portocale proaspăt stors sau lapte vegetal

Rețeta de smoothie, în 3 pași simpli:

1. Pune în vasul blenderului baza lichidă și frunzele de baby spanac
2. Pornește blenderul și adaugă treptat celelalte ingrediente: bucățile de mere, banana și sucul de lămâie
3. Oprește blender-ul când smoothie-ul a ajuns la consistența dorită.

De ce smoothie cu spanac?

Pentru că spanacul proaspăt în formă lichidă (sau de smoothie) este o cale excelentă de a-l savura. Acest proces eliberează betacarotenul stocat în frunze și ajută organismul să absoarbă foarte ușor toată bogăția de nutrienți.

Pentru numărul mare de antioxidanți din spanac, precum vitamina K, acidul folic, luteina și betacarotenul, care luptă cu stresul oxidativ și reduc deteriorarea cauzată de acesta în organism. Astfel, capacitatea cognitivă, memoria, abilitățile motorii se mențin mai multă vreme dacă includem spanacul în meniul nostru.

Pentru bogăția de vitamine și minerale esențiale bunei funcționări a organismului: vitaminele A, C, E, K1, B6, B9, fier, calciu, potasiu, magneziu.

3 ponturi pentru a te bucura de smoothie, simplu și sănătos

1. Cum faci smoothie cu orice blender? Nu trebuie să ai echipamente de ultimă generație pentru a te bucura de un smoothie fin și delicios. Cel mai simplu este să începi cu ingredientele lichide și foarte moi, iar pe cele cu consistență mai dură să le adaugi treptat, puțin câte puțin.

2. Cum obții o consistență super cremoasă pentru smoothie? Totul ține de ingrediente și de starea lor! Dacă preferi un smoothie mai consistent, poți adăuga fructele și legumele direct congelate. Dacă îl preferi mai subțire, cât să se poată bea cu paiul, alege ingrediente fresh, bine coapte și zemoase.

3. Ce faci dacă n-ai timp, chef, energie, piața aproape sau un blender acasă? Cobori până la magazinul din colț și te uiți ce bunătăți de la SLooP te așteaptă la rece! Pe lângă smoothie-urile noastre cu spanac și spirulina și cu morcov și mango, avem multe alte rețete din fructe și legume fresh, fără zahăr adăugat. Nici la magazin n-ai timp să cobori? Nu-i nimic, ți le aducem noi la ușă dacă le comanzi direct pe site în combinația care-ți face cu ochiul. Tot ce ai de făcut este slup-slup-slup!