Foamea de la miez de noapte

Foamea de la miez de noapte. Ce mâncăm când n-ar trebui să mâncăm?

Foamea de la miez de noapte

Cu toții am primit sfatul de la doctori, de la părinți, din articole: seara și noaptea cel mai bine e să lăsăm digestia să se odihnească și să nu-i dăm prea mult de lucru.

Cu toate astea, socoteala din agendă nu se potrivește mereu cu cea din stomac. Și așa ne trezim uneori în fața frigiderului la miez de noapte, căutând soluții care să nu ne dea KO la digestie și conștiință. Iar dacă foamea e acolo, mai bine mâncăm ceva decât să răbdăm. Important e s-o facem echilibrat.

Asigură-te că foamea e chiar foame

Uneori setea se deghizează în foame sau poftă, iar deshidratarea se exprimă prin razii la frigider. Un pahar cu apă ar putea fi răspunsul la întrebarea: „Hei, corp, ce vrei cu adevărat de la mine?”

Alteori, simțim nevoia să mâncăm din plictiseală sau din cauza stresului. În aceste cazuri, 15 minute de mișcare ușoară s-ar putea să ajute mai mult decât o masă târzie.

Dar dacă totuși ai exclus aceste variante și foamea e tot acolo…

Alege gustări cu proteine, grăsimi sănătoase și carbohidrați din cereale integrale

O combinație deșteaptă și liniștitoare de stomac și de suflet:

  • Proteinele potolesc rapid foamea (un pahar mic de iaurt sau o bucățică de brânză)
  • Grăsimile sănătoase sunt sățioase (o mână de nuci sau un sfert de avocado)
  • Carbohidrații reglează digestia prin aportul de fibre (o felie de pâine integrală sau un castronel de popcorn)

Și nu în ultimul rând, dacă mănânci târziu, mănâncă lent și conștient. Bucură-te de gust, mestecă cu răbdare și te vei sătura din mai puțin decât dacă mănânci cu ochii la telefon sau la televizor.

Sursa aici