Produs adăugat

Comenzile plasate în perioada 29.11 - 4.12 vor fi procesate începând cu 5.12. Vă mulțumim pentru răbdare!

Inimii nu-i place overtime

Inimii nu-i place overtime

Inimii nu-i place overtime

Dacă pe lista ta de to do pentru 2020 e și o promovare la job, probabil ești gata să tragi tare anul ăsta. Întrebarea e: cât de tare e ok să tragi ca să nu-ți faci mai mult rău decât bine în goana după succes?

Moderat de tare, spune un studiu proaspăt scos de la cuptor de o echipă de cercetători canadieni care au constatat o legătură îngrijorătoare între munca peste program și bolile cardiovasculare.

Conform studiului, derulat pe un eșantion de 3500 de angajați cu joburi de birou, mai mult de 49 de ore de muncă pe săptămână se traduc în 66% mai multe șanse de a dezvolta hipertensiune. Cel mai mare risc este de a dezvolta „hipertensiune mascată”, adică nedetectabilă în timpul controalelor obișnuite. Chiar și la 41 de ore muncite pe săptămână, adică o singură oră de overtime, riscul de hipertensiune mascată crește cu 54%.

Din păcate, overtime-ul nu poate fi întotdeauna evitat, oricât de eficient ai lucra. Atunci, ce e de făcut?

Nu sări peste mese

Fiindcă atunci când nu ai timp să mănânci e cel mai important să mănânci. Oferă organismului tău suprasolicitat doza de energie de care are nevoie și nu uita de fructe și legume. Dacă nu ai prea mult timp de stat la masă, ține gustări proaspete la îndemână, pe birou.

Combate oboseala rea cu oboseală bună

La finalul unei zile de foc la birou, prima dorință este să zaci pe canapea până adormi, ceea ce nu elimină cu adevărat oboseala. Încearcă, în loc, să faci sport măcar 30 de minute pe zi – jogging, bicicletă, macarena prin casă, ce vrei tu – fiecare mișcare contează. Pe moment îți vei recăpăta energia, iar mai târziu te vei bucura de un somn mai odihnitor.

Comunică, comunică, comunică.

Cu echipa ta, fiindcă de multe ori supraîncărcarea vine și din colaborare ineficientă. Și nu în ultimul rând cu superiorul tău, care ar trebui să se asigure că overtime-ul este o excepție, nu un obicei.

Iar dacă îți dai seama că suprasolicitarea la job a devenit un stil de viață, întreabă-te dacă merită și nu te feri să cauți o alternativă mai blândă cu inima ta.

Sursa aici