Marea debalonare

Marea debalonare! Iată care sunt aliații tăi.

Marea debalonare

Sursa foto

Pe cât e de normală, pe atât e de neplăcută: burta umflată, dureroasă, care ne strică și confortul și look-urile de vară. Primul pas pentru a combate balonarea este să știi de ce apare.

Problema: retenția de apă și acumularea de aer

Alimentele prea sărate fac organismul să rețină apă și duc la balonare. La fel și băuturile acidulate, îndulcitorii, chiar și aerul înghițit din greșeală în timp ce mănânci. Dacă reduci consumul acestor alimente și mesteci bine mâncarea, ești deja pe drumul cel bun. Și încă un pont: nu vorbi cu gura plină – nu face bine nici la viața socială și nici la digestie!

Soluția: fructele și legumele bogate în apă și fibre

Profită de abundența de bunătăți de sezon și include în dieta ta următoarele: pepene roșu și galben, căpșune, zmeură, afine – bogate în apă, fibre și antioxidanți. La capitolul legume, poți conta pe castraveți, zucchini, vinete, avocado, spanac – surse bogate de fibre care ajută digestia. Iar dacă ești pe fugă sau nu ai piața aproape, poți apela cu încredere la un smoothie de fructe și legume.

Evită leguminoasele precum fasole și mazăre, care conțin oligozaharide. Nu exagera nici cu legumele bogate în rafinoză, precum varza sau broccoli.

Condimentează-ți dieta

Inflamația cronică poate duce la retenție de apă, de aceea condimentele antiinflamatorii sunt aliații tăi: turmericul și ghimbirul adăugate în salatele sau smoothie-urile tale preferate pot face diferența. Și un pic de ardei iute poate ajuta, datorită capsicainei care stimulează producția de enzime digestive.

Răcorește-te cu un ice tea bun de tot

Menta e celebră pentru efectele benefice asupra digestiei, așa că e momentul să-ți pregătești acasă un ceai revigorant de mentă. Și ceaiul verde e o soluție la fel de bună datorită efectului antiinflamator și ușor diuretic. Adaugă lămâie sau lime pentru gust și pentru starea de bine!

Sursa aici